top of page

Konsumentverket har släppt PM om deras granskning av kreditförmedlares telefonförsäljning


ree

Konsumentverket har färdigställts sin granskning av telefonförsäljning av konsumentkrediter, som startades efter att ett antal anmälningar kommit in om att telefonförsäljare från vissa konsumentkreditbolag varit påträngande. Syftet med granskningen har därför varit att säkerställa att kreditförmedlarna följer gällande regler för marknadsföring av krediter.


Konsumentverket hittade ett flertal brister, bland annat rörande bristande måttfullhet, brott mot skriftlighetskravet och användning av skrämselmetoder.


 
 
 

Senaste inlägg

Visa alla
Ta chansen att ställa ut på Fintechdagen

Fintechdagen är tillbaka den 10 november 2025 – större, vassare och mer affärsdriven än någonsin! Årets upplaga hålls i Stockholms handelskammares lokaler på Regeringsgatan 29 i centrala Stockholm och

 
 
 

Kommentarer


bottom of page